چرا چین

تحصیل در چین توضیح کامل و جامع 2023

هزینه تحصیل در چین:

  • دوره کارشناسی (بچلر): 9000 الی 45000 یوان سالانه
  • دوره ارشد (مستر): 22000 الی 63000 یوان سالانه
  • دوره دکتری: 10000 الی 60000 یوان سالانه
  • دوره دندان پزشکی:26000 الی 50000 یوان سالانه
  • دوره پزشکی: 26000 الی 42800 یوان سالانه
  • دوره داروسازی: 20000 الی 28000 یوان سالانه
  • پایتخت: پکن
  • زبان تحصیل :انگلیسی
  • طول دوره تحصیل کارشناسی در چین :4 سال
  • طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در چین: 2 سال
  • طول دوره تحصیل دکتری در چین: 3 الی 5 سال
  • طول دوره پزشکی در چین: 6 ساله
  • طول دوره دندان پزشکی در چین: 5 الی 6 ساله
  • طول دوره داروسازی: 4 ساله

ادامه تحصیل در یک کشور خارجی پیشرفته و به روز، همان چیزی است که برای پیشرفت و دستیابی به آیندهای روشن مورد نیاز است. به همین دلیل تحصیل در چین یکی از بهترین گزینهها برای افرادی است که به آینده تحصیلی و شغلی خود اهمیت زیادی میدهند. تفاوتی ندارد در چه رشته و مقطعی مشغول به تحصیل هستید. میتوانید برای ادامه تحصیل کشور چین را انتخاب کنید و از مزایای این انتخاب تا سالیان سال بهره ببرید. تعداد کشورها و دانشگاههای خارجی که پذیرای دانشجویان بین الملل هستند، روز به روز بیشتر میشود. اما در این مطلب متوجه خواهید شد چرا از میان تمام این کشورها باید چین را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید. در ادامه صفر تا صد هر آنچه را باید درباره تحصیل در چین بدانید بیان خواهیم کرد تا بدون ذرهای شک و تردید اولین قدم بزرگ را برای آینده روشن خود بردارید

ویدیو برخی از دانشگاه های چین

مقاطع تحصیلی کشور چین

4

پست دکتری در چین

 

پست دکتری

پست دکتری

تحصیل فوق دکتری در چین فرصت های بینظیری برای شما به ارمغان میاورد شما میتوانید با اساتید نخبه چینی آشنا شده و پس از اتمام میتوانید با معرفی اساتید در شرکت های بزرگ چینی استخدام شوید  تحصیل فوق دکتری در چین کاملا رایگان بوده و حتی حقوق ماهانه هم دریافت میکنید .

با تحصیل فوق دکتری در چین آینده کاری خود را تضمین کرده و پس از اتمام میتوانید یا در چین کار کرده یا به کشور های دیگر مهاجرت کنید.

 

 

 

 

 

ادامه مطالب پست دکتری در چین

چین، کشوری که شما را تا یک قدمی اهداف‌تان پیش می‌برد

جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که چین در سال‌های اخیر به یک ابرقدرت در آسیا تبدیل شده است. هر چند تا چند سال پیش تنها در حیطه اقتصاد و تجارت قدرت نمایی می‌کرد؛ اما این روزها در سایر زمینه‌ها خصوصاً آموزش و تحصیل نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از طرفی وجود روابط دوستانه و مسالمت آمیز میان این کشور و ایران، باعث شده است ایرانیان بسیاری از پتانسیل‌های بزرگ آموزشی چین برای پیشبرد اهداف علمی خود استفاده کنند. نتیجه این اتفاق، افزوده شدن به تعداد طرفداران تحصیل در چین است که هر ساله برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این کشور درخواست می‌دهند.

این سرعت بالای پیشرفت در سیستم آموزشی از کجا شروع شده است؟

 

تحصیل در چین

شاید تا همین چند سال پیش نیز خبری از نام چین در میان کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل نبود. اما چرا در سال‌های اخیر به سرعت توانسته است به یک گزینه بی‌نقص برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل شود؟

واقعیت ماجرا به تصمیمات و برنامه‌های جدید دولت چین ارتباط دارد که موجب افزایش تقاضا برای تحصیل در چین شده است. در سال‌های قبل، اولویت دولت چین پیشرفت در حوزه اقتصاد و تجارت بود. باید اعتراف کنیم تا همین جا هم در این مسیر به حد کافی و بسیار خوبی به موفقیت رسیده است، تا جایی که بعید نیست اگر تا چند سال آینده به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی دنیا بدل شود. به همین دلیل دولت این کشور تصمیم گرفته است تا سیستم آموزش دانشگاهی خود را نیز به یکی از بهترین‌های جهان تبدیل کند. از حق نگذریم، به موفقیت چشم‌گیری هم دست یافته است. زیرا در همین لحظه نیز نام بسیاری از دانشگاه‌های چین در زمره صد دانشگاه برتر جهان به چشم می‌خورد.

چرا تحصیل در چین باید جزء اولویت‌های شما باشد؟

 

مزایای تحصیل در چین

مزایای تحصیل در چین

برای پاسخ دادن به این سؤال ابتدا باید سؤال دیگری مطرح کرد. ملاک و معیار شما برای انتخاب یک دانشگاه خارجی جهت ادامه تحصیل چیست؟ آیا به دنبال دانشگاهی با تراز علمی بالا و اساتید برجسته هستید؟ آیا می‌خواهید در دانشگاهی تحصیل کنید که در یک کشور پیشرفته و به روز واقع شده باشد؟ آیا ترجیح می‌دهید دانشگاهی را انتخاب کنید که هزینه‌های کمتری برای تحصیل به دنبال داشته باشد؟ پاسخ تمام این سؤال‌ها و سؤالات مشابه آن، در واقع همان دلایلی هستند که تحصیل در چین را به اولویت اصلی شما تبدیل خواهند کرد. در ادامه هر یک از این دلایل را به طور خاص مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین اساتید و بالاترین کیفیت آموزشی

بدون شک مهم‌ترین عاملی که تراز علمی یک دانشگاه را در جهان مشخص می‌کند، کیفیت آموزش است. این همان چیزی است که چین در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای روی آن داشته است. به همین دلیل امروزه می‌بینیم سیستم آموزش عالی این کشور یکی از بهترین‌ها در جهان به شمار می‌رود. علاوه بر این کمک گرفتن از اساتید ممتازی که در حیطه خود بهترین هستند و دانشمندان و متخصصان برجسته، تحصیل در چین را به یک موقعیت بی‌نظیر برای ارتقاء سطح علمی و دانش تخصصی تبدیل کرده است. چه کسی می‌تواند ادعا کند علاقه‌ای به تحصیل در یک سیستم علمی بی‌نقص، در کنار اساتید بنام ندارد؟

هزینه پایین تحصیل

باید اعتراف کنیم بحث هزینه همواره یکی از عوامل تعیین کننده در اغلب تصمیمات به شمار می‌رود. خصوصاً هنگامی که صحبت از تحصیل در یک کشور خارجی باشد. هر چند دانشگاه‌های معتبر و مشهور بسیاری در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی آماده پذیرش دانشجویان بین الملل هستند، اما توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه‌ها از عهده اغلب افراد خارج است. این در حالی است که تحصیل در چین هزینه‌های معقول‌تری در پی دارد که افراد زیادی قادر به تأمین آن هستند. اگر مقایسه‌ای میان شهریه دانشگاه های چین با سایر دانشگاه‌های مطرح جهان انجام دهید، تفاوت چشم‌گیری را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد چرا باید تحصیل در کشور چین را به عنوان اولین گزینه برای تحصیل خارج از کشور در نظر بگیرید

دانشگاه‌های مجهز

 

رنک بالای دانشگاه ها

رنک بالای دانشگاه ها

یکی از مواردی که بر کیفیت آموزشی یک دانشگاه تأثیر مهمی می‌گذارد، تجهیزات علمی آن دانشگاه است. بدون وجود آزمایشگاه‌های مجهز یا مراکز پیشرفته علمی و تحقیقاتی، نمی‌توان دانشگاهی با سیستم آموزشی قوی راه اندازی کرد. این خود یکی از دیگر دلایل مهم برای تحصیل در چین به شمار می‌رود.به عنوان مثال اگر تحصیل پزشکی در چین را انتخاب کنید، می‌توانید در مجهزترین و بهترین بیمارستان‌های این کشور مشغول به تحصیل شده و دوره کارآموزی خود را سپری کنید.

امکان استفاده از بورسیه‌های متنوع

حال نوبت به جذاب‌ترین مورد می‌رسد، یعنی بورسیه تحصیلی چین. بسیاری از افراد دانشگاه‌های چین را به عنوان بهترین دانشگاه‌ها از نظر ارائه بورسیه تحصیلی می‌دانند که این تصور اصلاً اشتباه نیست. دولت چین برنامه‌های متعددی برای حمایت مالی از دانشجوهای بین الملل از طریق اعطای بورسیه دارد. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور می‌توانند ضمن تحصیل در چین از بورسیه‌های بسیار خوبی نیز استفاده کرده و هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور را به حداقل برسانند. البته در بخش‌های بعد به طور مفصل درباره این بورسیه‌ها صحبت خواهیم کرد.

معقول و مناسب بودن هزینه‌های زندگی در چین

 

هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین

به جز هزینه تحصیل، هزینه‌های رایج زندگی نیز در انتخاب کشور و دانشگاه اثرگذار هستند. زیرا به هر حال قرار است برای چند سال در کشوری غریبه و در اغلب موارد بدون داشتن منبع درآمد قابل توجهی، به گذران زندگی بپردازید. متأسفانه به دلیل پایین آمدن ارزش ریال، هزینه یک زندگی دانشجویی معمولی نیز در بسیاری از کشورها، خصوصاً کشورهای اروپایی و آمریکایی سرسام آور خواهد بود. به همین دلیل تحصیل در چین از این جهت نیز انتخاب معقول‌تری به نظر می‌آید. زیرا هزینه‌های زندگی در چین، خصوصاً با وجود حمایت‌های مالی دانشگاه و دولت، بسیار مناسب‌تر از سایر کشورها خواهد بود.

امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی

باید بپذیریم آموختن زبان انگلیسی نسبت به بسیاری از دیگر زبان‌ها، خصوصاً چینی، بسیار آسان‌تر است. از طرفی چین این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان بین الملل بتوانند در بسیاری از رشته‌های مختلف، به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل نمایند. با این حساب می‌توان گفت تحصیل در چین به زبان انگلیسی یک شانس فوق العاده برای ادامه تحصیل در کشوری پیشرفته به شمار می‌رود. البته برای تحصیل در برخی رشته‌ها مانند پزشکی شما به دانش زبان چینی نیز احتیاج خواهید داشت. زیرا باید دوره کارآموزی خود را در یک بیمارستان چینی و در ارتباط با بیماران چینی زبان پشت سر بگذارید. با این حال می‌توانید ابتدا با دانش زبان انگلیسی برای پذیرش اقدام کرده و در ادامه به تدریج زبان چینی را نیز تا حد مورد نیاز بیاموزید.

اخذ پذیرش در چین بدون آزمون ورودی

 

بدون آزمون ورودی

بدون آزمون ورودی

تحصیل در چین، یک مزیت مهم دیگر نیز دارد و آن عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی است. برای این که در یک دانشگاه چینی معتبر پذیرفته شوید، تنها ارسال اینترنتی درخواست و البته در برخی موارد پرداخت هزینه اپلای، کافی است. اگر پس از بررسی‌های لازم توسط دانشگاه پذیرفته شوید، بدون نیاز به حضور در دوره‌های آمادگی و همچنین بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی می‌توانید دوره تحصیلی خود را آغاز کنید. گاهی فقط لازم است یک دوره یک ساله زبان چینی را قبل از ورود به دوره اصلی پشت سر بگذارید.

رشته های پرطرفدار چین

پزشکی

دکتر

دکتر

یکی از رشته‎‌های پرطرفدار از سمت دانشجویان بین الملل برای تحصیل در چین، رشته پزشکی است. دوره 6 ساله کارشناسی پزشکی و جراحی (MMBS) انتخاب اول بسیاری از متقاضیانی است که دوست دارند در یک دانشگاه خارجی معتبر، به تحصیل پزشکی بپردازند. نداشتن آزمون ورودی برای قبولی در این رشته، ارائه به زبان انگلیسی و هزینه تحصیل مناسب از جمله عواملی است که پزشکی را به رشته‌ای محبوب در چین تبدیل کرده است.

 

ادامه مطالب پزشکی در چین 

دندان پزشکی

دندان پزشکی

دندان پزشکی

دندانپزشکی در تمام دنیا یک رشته پرطرفدار به شمار می‌رود. زیرا در همه جوامع، بازار کار مخصوص خود را دارد. تحصیل دندانپزشکی در چین می‌تواند یک قدم بزرگ برای ساختن آینده‌ای رویایی باشد. دانشگاه‌های پزشکی چین عمدتاً مورد تأیید وزارت بهداشت ایران و سازمان‌های معتبر در کل دنیا هستند. از این رو دانشجویان بسیاری تحصیل در این مراکز را به عنوان هدف خود در نظر می‌گیرند. پرداخت هزینه کم و دریافت خدمات آموزشی عالی، مهم‌ترین مزیت تحصیل در چین، در رشته دندانپزشکی به حساب می‌آید.

ادامه مطالب دندان پزشکی در چین 

داروسازی

داروسازی

داروسازی

تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه‌های چین روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. زیرا از طرفی این رشته یکی از کاربردی‌ترین رشته‌ها در تمام کشورهای دنیاست. از طرفی دیگر دانشگاه‌های چین رشته داروسازی را به زبان انگلیسی و تحت سیستم آموزشی بسیار غنی ارائه می‌دهند. با این حساب دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های ممتاز چین، می‌توانند در معتبرترین مراکز دنیا مشغول به کار شوند.

 

ادامه مطالب داروسازی در چین 

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی

یکی از رشته هایی که در چین به تازگی مورد توجه ایرانیان قرار گرفته رشته فیزیوتراپی میباشد با توجه به مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی در چین و همینطور مورد تایید بودن دانشگاهای چین روز به روز به دانشجویان خواهان این رشته افزوده میشود همچنین این رشته دارای بورسیه های مختلفی میباشد و دانشجویان با موفقیت در اخذ ان میتوانند هزینه های تحصیل در این رشته را بکاهند

 

ادامه مطالب فیزیوتراپی در چین 

آشنایی با سیستم آموزشی در چین

 

سیستم دانشگاهی چین

chinese-universities-systems

برای این که با تحصیل در چین آشنا شوید ابتدا باید سیستم آموزشی این کشور را بشناسید. تحصیل در کشور چین به مدت 9 سال، از 6 تا 15 سالگی اجباری است. تا این حد که والدین حق ندارند فرزند خود را از تحصیل منع یا محروم نمایند. در غیر اینصورت مجرم شناخته می‌شود. سیستم آموزشی چین دارای سه بخش است: پیش از دبستان، پایه و تحصیلات برتر. متقاضیان تحصیل در مدارس چین باید به زبان این کشور تسلط داشته باشند (بر خلاف متقاضیان تحصیل در دانشگاه). با این حال در مقاطع پایین این امکان برای دانش آموزان خارجی وجود دارد که در کنار تحصیل زبان چینی را نیز بیاموزند.

تحصیل در چین در مقاطع دانشگاهی تفاوت چندانی با سیستم دانشگاهی ایران ندارد و شامل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود. طول این دوره‌ها با توجه به رشته تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. در بخش‌های بعد به طور مفصل درباره هر دوره دانشگاهی در چین توضیح خواهیم داد.

جایگاه دانشگاه‌های چین، در جهان کجاست؟

پیش از این که به طور مفصل‌تر درباره تحصیل در چین در دوره‌های مختلف دانشگاهی صحبت کنیم، باید درباره اعتبار این دانشگاه‎‌ها بیشتر بدانیم. زیرا بدون شک یک فاکتور مهم در انتخاب کشور و دانشگاه، رتبه و اعتبار دانشگاه در جهان است.

اگر نگاهی به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سیستم‌های معتبر QS و Times بیندازید، می‌توانید نام چندین و چند دانشگاه چینی را در میان 100 دانشگاه برتر ببینید. این نشان می‌دهد اعتبار مراکز آموزش عالی در چین تا حدی است که می‌توانند با بسیاری از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان به رقابت بپردازند. تحصیل در چین این موقعیت را برای شما فراهم می‌کند تا بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت، در بهترین دانشگاه‌های دنیا پذیرفته شوید.

رنک جهانی اسم دانشگاه 
1000-1200 Anhui Medical University
400-500 Army Medical University
 Beijin Normal University
Beijing University of Chinese Medicine
 Capital Medical University
 Central South University
 China agricultural university
 China Med University
 China Pharmaceutical University
 Chinese University Hong Kong
 Chongqing Medical University
Dalian Medical University
 East China Normal University
 East China University of Science and Technology
 Fudan University
 Guangzhou Medical University
 Harbin Medical University
 Huazhong Agricultural University
 Huazhong University of Science and Technology
 Jiangsu University
 Jilin University
 Jinan University
 Nanjing Agriculture University
 Nanjing Medical University
 Nanjing University
 Nanjing University of Chinese Medicine
 Nankai University
 Nantong university
 Northwest A&F University
Ocean University of China
 Peking University
. Peking Union Medical College
 Shandong University
 Shanghai jiao Tong University
 Shanghai University of Traditional Chinese Medicine
Shantou University
SiChuan University
 Soochow University
 South China University of Technology
 Southeast University
 Southern Medical University
 Southwest University
 Sun Yat-Sen University
Tianjin Medical University
 Tianjin University
 Tongji University
 Tsinghua University
 University Hong Kong
 University of Science and Technology of China
 Wenzhou Medical University
 Wuhan University
 Xiamen University
 Xian jiaotong University
 Zhejiang University of Technology
 Zhengzhou University

آشنایی با فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چینی

 

دانشگاه های چین

chinese-universities

مانند اخذ پذیرش از هر دانشگاه خارجی برای تحصیل در چین نیز باید ابتدا مدارک مورد نیاز را که توسط دانشگاه مورد نظر اعلام می‌گردد تهیه نمایید. سپس مدارک را به همراه فرم درخواست ارسال کرده و در انتظار پاسخ باشید. از جمله مدارک کلی که برای گرفتن پذیرش تحصیلی چین نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدرک زبان چینی یا انگلیسی، بر حسب نیاز
  • رزومه قوی
  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی از جمله دیپلم، لیسانس و …
  • ریزنمرات مقطع قبلی (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا چینی بر حسب نیاز)
  • توصیه نامه (خصوصاً برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)
  • سوابق پژوهشی از جمله مقاله و …
  • گواهی سلامت جسمی
  • و …

برای تحصیل در چین باید این مدارک را آماده کرده و به صورت آنلاین برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. پس از بررسی‌های لازم به شما اعلام خواهد شد که آیا امکان تحصیل در آن دانشگاه را دارید یا خیر. در صورتی که پذیرفته شوید باید جهت تهیه مدارک لازم برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

شرایط اقامت دانشجویی در چین

یک خبر خوب برای متقاضیان تحصیل در چین، امکان اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی است. تقریباً تمام دانشگاه‌هایی که در چین اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی می‌کنند، خوابگاه‌هایی را نیز برای اقامت آنان در نظر می‌گیرند. این خوابگاه‌ها در بسیاری از موارد داخل محوطه دانشگاه هستند که حتی هزینه رفت و آمد را نیز از دوش دانشجو برمی‌دارند. سایر امکانات رفاهی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران نیز در نزدیکی خوابگاه‌ها در دسترس است.

اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند هزینه تحصیل در چین را به میزان قابل توجهی کاهش ‌دهد. با این حال دانشجویان می‌توانند در آپارتمان‌های بیرون دانشگاه نیز سکونت داشته باشند. هر چند هزینه اجاره این آپارتمان‌ها به مراتب از اجاره خوابگاه بیشتر است. خوب است بدانید خوابگاه‌های دانشجویی در چین معمولاً امکانات مورد نیاز برای یک زندگی دانشجویی را فراهم می‌کنند، مانند تخت خواب، میز تحریر، کمد و … این خوابگاه‌ها انواع مختلفی نیز دارند. برخی تک‌نفره و برخی دو یا سه نفره هستند. بدیهی است هزینه اقامت در خوابگاه‌های تک‌نفره بیشتر از چند نفره است. هزینه خوابگاه نیز در هر دانشگاه متفاوت است. با مراجعه به سایت دانشگاه‌ها می‌توانید اطلاعات لازم درباره هزینه و نحوه اقامت در خوابگاه را به دست آورید.

هزینه تحصیل در چین چقدر است؟

 

هزینه تحصیل

study-expences

هزینه تحصیل تنها منحصر به شهریه دانشگاه یا هزینه اقامت نیست. هزینه‌هایی مانند رفت و آمد، خرید کتاب و ملزومات درسی، معاینات و بیمه درمانی، خورد و خوراک و … را نیز باید در نظر گرفت. از طرفی باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هزینه زندگی در شهرهای مختلف چین یکسان نخواهد بود. برای مثال شهرهای بزرگ و پیشرفته‌تری مانند شانگهای یا پکن، گران قیمت‌تر هستند. از اجاره آپارتمان گرفته تا رفت و آمد و خورد و خوراک در این شهر‌ها هزینه بیشتری نسبت به شهرهای کوچک‌تر دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر برای تحصیل در چین با محدودیت مالی روبرو هستید، حتماً در انتخاب دانشگاه و شهر محل زندگی، دقت بیشتری داشته باشید.

در ادامه برای این که بتوانید دیدی کلی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در چین داشته باشید، مقدار تقریبی برخی از هزینه‌ها را عنوان خواهیم کرد:

  • بیمه سلامت و درمان: حدود 120 دلار در سال
  • هزینه خوابگاه: حدود 4000 دلار در سال
  • هزینه‌های کلی زندگی در شهرهای بزرگ: به طور تقریبی 1000 دلار در ماه
  • هزینه‌های کلی زندگی در شهرهای کوچک: به طور تقریبی 500 دلار در ماه

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سبک زندگی افراد نیز با هم بسیار تفاوت دارد. از این جهت نمی‌توان یک فرمول کلی برای محاسبه هزینه‌های تحصیل در چین ارائه داد.

آیا تحصیل رایگان در چین حقیقت دارد؟

خوشبختانه باید بگوییم، بله، تحصیل رایگان در چین حقیقت دارد. همان‌طور که در بخش‌های ابتدایی مطلب به آن اشاره شد، چین بورسیه‌هایی برای دانشجویان بین الملل در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند اما تقریباً تمام آن‌ها در یک چیز مشترک هستند. این که شهریه دانشگاه را به طور کامل پوشش می‌دهند. به این ترتیب اگر بتوانید یکی از این بورسیه‌ها را دریافت کنید، حتی اگر بورسیه کامل نباشد، شهریه دانشگاه جهت تحصیل در چین برای شما رایگان خواهد بود. این بورسیه‌ها اغلب یک ساله هستند و پس از آن شرایط و سوابق تحصیلی شما برای تمدید مجدد بررسی می‌شود.

انواع مختلف بورسیه در چین وجود دارد که توسط منابع گوناگون تأمین می‌شوند. به این ترتیب هر چند دریافت بورسیه برای تمام دانشجویان امکان پذیر نیست، اما اگر سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید شانس شما برای دریافت یکی از این بورسیه‌ها بالا خواهد بود.

آآشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در چین

 

انواع بورسیه های چین

انواع بورسیه های چین

برای تحصیل در چین می‌توانید از هر یک از انواع بورسیه که توسط دولت، دانشگاه یا سازمان‌های خصوصی ارائه می‌گردند استفاده کنید. این بورسیه‌ها عمدتاً به دو دسته بورسیه کامل و بورسیه جزئی تقسیم می‌شوند. بورسیه‌هایی که کامل هستند تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهند، از جمله شهریه دانشگاه، هزینه اقامت، بیمه و کمک هزینه ماهانه. بورسیه‌های جزئی بخشی از این هزینه‌ها را تأمین می‌کنند. اما در هر صورت حتماً شهریه دانشگاه جزء بورسیه به حساب می‌آید.

بدیهی است دانشجویان بین الملل ترجیح می‌دهند برای تحصیل در چین بورسیه‌های کامل را دریافت کنند و به همین دلیل رقابت در این نوع بورسیه‌ها بالاتر است. اما به هر حال دریافت بورسیه، حتی اگر از نوع جزئی باشد بخش بزرگی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و هزینه زندگی در چین را بسیار کاهش خواهد داد. در ادامه شما را با هر یک از انواع بورسیه در چین (با توجه به منبع تأمین آن‌ها) آشنا خواهیم کرد.

انواع بورسیه های چین

2

بورسیه های ایالتی چین

بورسیه ایالتی چین

بورسیه ایالتی چین

بورسیه ایالتی چین زیر مجموعه بورسیه سی اس سی بوده ولی این نوع بورسیه تنوع بسیاری دارد تقریبا همه ایالت های چین بورسیه مخصوص خود را دارند و حدود 20 بورسیه ایالتی وجود دارد که از بین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد

1: بورسیه دولت پکن  2: بورسیه دولت ججیانگ (ژجیانگ) 3: بورسیه دولت شانگهای  4: بورسیه ایالتی جیانگسو 5: بورسیه نانجینگ و … برخی از این بورسیه ها فول فاند بوده(شهریه دانشکاه رایگان + خوابگاه رایگان + هزینه زندگی رایگان) برخی فقط شامل تخفیف شهریه میباشد

 

ادامه مطالب بورسیه ایالتی در چین

1

بورسیه های دانشگاهی چین

بورسیه دانشگاهی چین

بورسیه دانشگاهی چین

علاوه بر بورسیه های نام برده شده برخی از دانشگاه ها بورسیه های مخصوص خود را دارند که برای تشویق تحصیل دانشجویان خارجی به آنان اعطا میشود درخواست برای اینگونه بورسیه ها ساده تر ولی زمان بر میباشد. بورسیه دانشگاها رشته های بیشتری را پوشش میدهند و بیش از 1000 دانشگاه وجود دارد که هرکدام بورسیه های مخصوص خود را دارند. بهترین زمان برای اقدام این بورسیه ها بین ژانویه تا می میباشد و نتیحه آن حداکثر تا 2 ماه اعلام میشود. همچنین شما میتوانید همزمان برای چندین نوع بورسیه اقدام کنین ولی توجه داشته باشین که هرکدام هزینه بررسی جداگانه خواهند داشت

 

ادامه مطالب بورسیه دانشگاهی در چین

شرایط لازم برای دریافت بورسیه در چین

 

انواع بورسیه ها

scholarships

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، هر یک از انواع بورسیه می‌توانند شرایط خاص و ویژه‌ای داشته باشند. اما به طور کلی داشتن شرایط زیر برای اخذ بورسیه تحصیلی در چین لازم است.

  • تابعیت غیرچینی
  • شرایط سنی (به ترتیب) حداکثر 40، 35 و 30 برای مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی
  • مدرک زبان چینی یا انگلیسی
  • سوابق تحصیلی و علمی قابل قبول
  • و …

روند اخذ ویزای دانشجویی چین

 

ویزا

visa

دریافت ویزای دانشجویی چین نسبت به بسیاری از دیگر کشورها آسان‌تر و سریع‌تر است. به طور تقریبی می‌توان گفت از زمانی که درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت چین ارسال می‌کنید تا زمانی که ویزا را دریافت می‌نمایید تنها حدود 2 هفته زمان می‌برد. خوشبختانه اغلب مراحل دریافت ویزای تحصیل در چین به صورت آنلاین انجام می‌شود. مدارکی که باید برای سفارت ارسال کنید عبارتند از:

  • نامه پذیرش دانشگاه

نامه پذیرش دانشگاه یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای اخذ ویزا نیاز دارید. تا زمانی که این نامه را دریافت نکرده‌اید نمی‌توانید برای ویزا درخواست دهید.

  • پاسپورت معتبر

پاسپورت شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به دریافت ویزا، در صورت نیاز پاسپورت خود را تمدید کنید. علاوه بر این پاسپورت شما باید حداقل یک صفحه خالی نیز داشته باشد.

  • عکس رنگی

یک قطعه عکس رنگی برای دریافت ویزای تحصیل در چین نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که این عکس باید ویژگی‌های مخصوصی داشته باشد تا مورد تأیید سفارت قرار بگیرد. برای مثال باید تمام رخ و از جلو باشد، بدون کلاه باشد و …

  • فرم JW201 و JW202

متقاضیان ویزای X1 باید یکی از این دو فرم را از سایت سفارت دانلود کرده و تکمیل شده آن را به همراه یک نسخه کپی ارائه نمایند. علاوه بر این فرم درخواست ویزا را نیز باید به طور کامل و با دقت پر و ارائه کنید.

علاوه بر این مدارک، ارائه گواهی سوء سابقه، گواهی سلامت پزشکی و … نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا جهت تحصیل در چین هستند.

آیا ویزای دانشجویی چین، پیوست دارد؟

یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان بین الملل، خصوصاً متأهلین، این است که آیا می‌توانند اعضای خانواده خود را به همراه ببرند؟ بدین منظور باید امکان دریافت ویزای پیوست را برای ویزای دانشجویی بررسی کرد.

به طور معمول دانشجویان بین الملل پس از این که وارد چین شدند و مجوز اقامت موقت خود را دریافت کردند، می‌توانند برای همراهان خود ویزای پیوست بگیرند. البته منظور از همراهان اعضای نزدیک خانواده از جمله فرزند و همسر است.

آیا دانشجویان بین الملل در چین اجازه اشتغال دارند؟

تا چند سال پیش یکی از دلایلی که باعث می‌شد افراد از تحصیل در چین منصرف شوند، عدم امکان اشتغال حین تحصیل بود. زیرا در گذشته دانشجویان بین الملل در چین اجازه کار کردن تحت هیچ شرایطی را نداشتند. اما در حال حاضر تغییراتی در این قانون ایجاد شده که شرایط را برای افراد آسان‌تر کرده است. البته هنوز هم این امکان وجود ندارد که شخصی با ویزای دانشجویی وارد چین شود و به جای تحصیل، به کار تمام وقت مشغول شود. اما دانشجویان خارجی که ویزای X1 یا X2 دارند می‌تواندد با دریافت مجوزهای لازم از دانشگاه و اداره مهاجرت، به انجام کار پاره وقت یا کارآموزی بپردازند.

توجه داشته باشید که تنها اخذ ویزا برای تحصیل در چین و ورود به این کشور برای اقامت و کار کافی نیست. پس از این که وارد چین می‌شوید طی سی روز باید از اداره مهاجرت مجوز اقامت موقت دریافت نمایید. سپس می‌توانید برای اشتغال به کار پاره وقت نیز از دانشگاه مجوز دریافت کنید. البته اخذ مجوز کار تا حد زیادی به دانشگاه شما نیز بستگی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم از قبل یک برنامه ریزی دقیق برای هزینه‌های زندگی خود داشته باشید و تنها به کار پاره وقت تکیه نکنید.

امکان کار پس از تحصیل در کشور چین

کار حین تحصیل در چین

کار حین تحصیل

تحصیل در دانشگاه‌های برتر با کیفیت آموزشی بالا یک طرف ماجرای تحصیل در چین است. طرف دیگر ماجرا، امکان کار در بهترین و معتبرترین کمپانی‌های جهان به واسطه تحصیل در کشوری پیشرفته است. بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا در چین نیز فعالیت مستمر دارند. از طرفی چین به خودی خود در تجارت و اقتصاد به یک ابرقدرت تبدیل شده است. با این حساب می‌توان حدس زد فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه چینی می‌تواند مسیری فوق العاده به سمت آینده‌ای روشن برای فرد باز کند.

دانشجویانی که در زمان تحصیل در چین یا حتی در تعطیلات به انجام کارآموزی یا کارهای پاره وقت مشغول می‌شوند فرصت‌های بسیار خوبی برای حضور در همایش‌های مهم و فعالیت در معتبرترین شرکت‌ها را به دست می‌آورند. با این حساب می‌توان گفت رزومه‌ای پربار برای دوران پس از تحصیل، تهیه می‌نمایند. علاوه بر این، آشنایی با زبان چینی نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت برای یافتن بهترین موقعیت‌های شغلی در بازارهای جهانی باشد.

معایب و محدودیت‌های تحصیل در چین چیست؟

 

معایب تحصیل در چین

معایب تحصیل در چین


در کنار تمام مزایایی که برای تحصیل در کشور چین برشمردیم، باید درباره دشواری‌های آن نیز صحبت کنیم. هر چند این مزایا تا حدی ارزشمند هستند که می‌توانند محدودیت‌ها و دشواری‌ها را نیز پوشش دهند. با این حال اگر قصد دارید برای تحصیل، چین را انتخاب کنید باید خود را برای معایب و محدودیت‌های آن نیز آماده سازید.

زبان چینی، زبان آسانی نیست

واقعیت این است که فراگیری زبان چینی می‌تواند دشوار باشد. حتی اگر پذیرش شما از دانشگاه به زبان انگلیسی باشد، مجبور خواهید بود برای زندگی و تحصیل در چین، تا حدی زبان آن‌ها را نیز بیاموزید. به این ترتیب به دانش نسبی زبان چینی نیاز خواهید داشت. هر چند یاد گرفتن این زبان رزومه شما را ارزشمندتر خواهد کرد اما بدون شک آسان نخواهد بود.

چین کشور شلوغی است

اگر عادت به زندگی در میان شلوغی ندارید، زندگی در چین می‌تواند برای شما سخت باشد. خصوصاً اگر شهرهای پرجمعیت مانند پکن یا شانگهای را انتخاب کرده باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً از قبل درباره شهرهای مختلف و شرایط زندگی در آن‌ها به اندازه کافی تحقیق کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرین

شماره تماس: 28424824-021

نظرات قبول شدگان

_
واقعا عالی بودن خیلی برخورد خوبی مشاورانشون باهامون داشتن و تمام سولاتمون رو کامل و دقیق جواب میدادن همم تو یه ماه برای منو و خواهرم پذیرش گرفتن.
men profile photo
رومینا قاسمی
دندان چاینا مدیکال
بخاطر قبول نشدن تو کنکور خیلی ناراحت بودم که خوشبختانه با اوستا آشنا شدم و تونستم بورسیه داروسازی جنگجو قبول شم واقعا ازشون ممنونم و به همه ی شما توصیه میکنم
men profile photo
ثمین ملکی
داروسازی جنگجو
واقعا بهترین موسسه ایرانه حتما توصیه میکنم اوستارو برای من تو بهترین دانشگاه پزشکی چین تو کمترین زمان ممکن پذیرش گرفتن خیلی راضی هستم ازشون
men profile photo
یاسمین
پزشکی ججیانگ
برای من دوتا دانشگاه پذیرش گرفتن که دوتاشم مورد تایید وزارت بهداشت بودن بعدشم که دوره های رایگان زبان چینی برامون گذاشتن
men profile photo
سینا احمدزاده
پزشکی شیان
در یک کلمه اگه بخوام بگم واقعا عالی بودن من با چند موسسه دیگه حرف زده بودم که هزینشون 2 برابر این موسسه بود خیلی خوشحالم که اوستارو انتخاب کردم
men profile photo
سینا معماریان
پزشکی شیان
تماس: 28424824-021